top of page

20 - אילן - ילד אומנה

Updated: Apr 27, 2020

כבר תקופה שהיא מחזיקה עבודה קבועה, שומרת על קשר הדוק עם היחידה להתמכרויות. אילנה - אמא של אילן עושה כל מה שהרווחה מבקשת - היא לא מוותרת. מגיעה באופן קבוע למפגשים במרכז קשר ויש לה עו"ד חדש. הכל בשם החלום - להחזיר את אילן הביתה.

בשבוע שעבר התקיימה בעפולה עילית *ועדת החלטה "הוועדה לתכנון טיפול והערכה" - בסופה התקשרה מנחת האומנה ובישרה שבעוד שנה, אילן יעזוב את הבית שלנו ויחזור לגור עם אמא אילנה.

אילן הגיע אלינו, חודשיים אחרי הלילה ההוא. השוטר שהוציא אותו מהבית - פקידת הסעד שהעבירה אותו למשפחת קלט חירום. שבוע לפני פורים - הסתיימה המלחמה בבית המשפט ונפלה ההחלטה - משפחת אומנה. אילן הצטרף אלינו לפני חמש שנים ויחד אנחנו בונים יום-יום מאז, חיים חדשים. . "השנה אני אהיה שוטר" אילן הודיע בשמחה - מסתבר חזרה השליטה! אילן עדין לא מעודכן, הוא לא יודע ש. . . בפורים הבא הוא חוזר. . לחזור הביתה לאמא - חלום שמתגשם - אין דבר שאילן רוצה יותר. בשנה הבאה השקדיות יפרחו שוב כשהוא יעשה את הדרך בכיוון ההפוך, חזרה.להגשים את החלום הזה ידרוש ממנו כוחות נפש גדולים. אילן יצטרך לעשות RESET לנתק את הקשר עם כל מי ומה שהיה עבורו בית בשנים האחרונות. חברים - בית הספר - שכנים - המאמן של הגודו' - הקבוצה בצופים. . סיומה של האומנה במקרה של אילן זו אכן בשורה טובה. התגשמות חלום שנושא יחד איתו מורכבות גדולה. העולם המוכר כל מציאות החיים תעלם יום אחד בחורף של השנה הבאה ויתחיל בגיל 10 שוב ילדות שלישית, הכל מההתחלה. . בעוד שנה אנחנו - הורים - אחים - דודים - אומנים, נהפוך לזיכרון רחוק. . אומרים ששנה זה הרבה זמן - הרבה יכול להתרחש. בשנה אפשר לעשות המון דברים וגם הכנה טובה. האם יהיה מספיק זמן, לשנות את החוק שבו אחרי סיומה של האומנה ישארו לנו זכויות והכרה. שנה שלמה להבין שזה לא הגיוני להתחיל כל פעם מההתחלה ולאפשר המשכיות. ילדות שמחברת את כל העולמות ולא מציאות נפרדת, בפעם השלישית. מקווה שנוכל להמשיך ולשמור על קשר עם ילד הלב שלנו והוא יוכל להשאר חלק מהמשפחה.

 

*ועדת החלטה - הוועדה לתכנון טיפול והערכה מתקיימת אחת לשנה ברשות שבה מתגוררים ההורים הביולוגים. נוכחים - צוות רב מקצועי מטעם הרווחה. הורים ביולוגים, אפוטרופוס לסדרי דין, נציגה של שירות למען הילד (אימוץ) ומנחת האומנה. ע"פ חוק האומנה, הורים אומנים, מוזמנים גם הם להשתתף. תפקידה של הועדה הוא לעקוב אחרי התהליך שעשה בשנה האחרונה ולקבוע את תכניות הטיפוליות לשנה הבאה.

 

חוויות אומנה נוספות - מוזמנים לקרוא בקישור - כאן - https://bit.ly/2ScDAxk

 
 

תמונת אילוסטרציה - הפרטים והשמות שונו בכדי לשמור על אנונימיות

 

12 views0 comments
bottom of page