top of page

שום דבר לא הכין אותנו לאתגרים

שום דבר לא הכין אותנו לאתגרים שעמדו בפנינו מרגע שהפכנו להיות משפחת אומנה. אלוהים בירך אותנו בהרבה ילדים,

במשך השנים תמיד ידענו שבבוא היום נפתח את ביתנו לילדים נוספים, שיוכלו גם הם להנות מהאהבה והשמחה הגדולה שיש בליבנו.

הסיפור הנורא והמטלטל של רוז פיזם ז"ל היה טריגר שהקדים את היציאה למסע להפוך למשפחת אומנה.

להפוך משפחת אומנה הוא תהליך ארוך שכולל בתוכו ראיונות אישיים , מפגשים וקורס "במה" שמטרתו להכין אותנו להיות משפחת אומנה.

כהורים זכרנו לאורך כל הדרך לשתף את כל אחד מילדנו הביולוגים בתהליך, כך שגם הם היו שותפים מלאים בתהליך וקיבלו את המהלך בהבנה ובקבלה כנה.

הסתבר כי הצורך כה רב, שכן עוד באמצע התהליך פנו אלינו בבקשה לאסוף לביתנו זוג פעוטות, תאומים רכים בשנים אשר ממתינים מזה חודשים רבים בבית הילדים עד שימצא להם הבית הנכון.

לא האמנו, חשבנו שנתחיל את המסע עם ילד אחד והנה זכינו בשניים. בהתרגשות רבה נסענו לבית הילדים, ושם זכינו למחזה שרואים רק בסרטים- מטפלת האוחזת בכל אחת מידיה אחד מהם: ושואלת אותנו: "חמודים? רוצים? נראה לכם?"

ליבנו נעצב מהמחזה קורע הלב בעקבותיו שבנו הביתה, ויחד עם הילדים התקבלה ההחלטה - התאומים באים אלינו. הרגע שבו כולנו הבנו שמדובר בריצת מרתון שכנראה לעולם לא תסתיים.

אף על פי שעברנו קורס "במה" דבר לא הכין אותנו לאתגרים שבדרך, גם לא השנים בהם גידלנו וחינכנו את ילדינו הביולוגיים. לא האמנו עד כמה קשה יהיה המשבר הנפשי והפחד שהקטנים יילקחו מאתנו איימה שהתעוררה כאשר האם שבמשך שנים נעלמה שבה לפתע ופנתה לבית המשפט בבקשה לקבלם חזרה אליה.

הילדים היו כה נסערים, וחששנו כי יעברו משבר נפשי עימו לא יוכלו להתמודד.

ההתרגשות היית רבה והדמעות לא הפסיקו לזלוג כאשר שמענו כי במפגש הפרטי עם השופט אמרו הילדים כי ביתנו הוא ביתם.

לשמחתנו הרשויות, גורמי המקצוע ובית המשפט הבינו כי טובת הילדים להישאר עמנו, ותודה לאל- בקרוב נחגוג להם בקרב בני המשפחה את בר ובת המצווה.

____________________________________________________________ הסבר מערכת:

תהליך הכשרה של משפחה למשפחת אומנה כרוך בסדרת ראיונות וקורס במה שהינו קורס הכשרה שאמור להכין את משפחת האומנה להיות משפחת אומנה _____________________________________________________________ תמונת אילוסטרציה - הפרטים והשמות שונו בכדי לשמור על אנונימיות



bottom of page