top of page

תחושת שיכות של ילד אומנה

בשיחה עם המטפלת הרגשית היא שיתפה אותנו בדאגה כי הילד יותר מידי מזדהה עם המשפחה שלנו והוא מתחיל לסגל לעצמו דפוסי התנהגות שלנו.

אני בתמימותי אמרתי - האין זה טבעי לאחר עשר שנים שהילד גדל במשפחתנו.

זו הנקודה שהבנתי שלא משנה מה הילד בשבילנו ומה אנחנו עבור הילד שירותי האומנה, שירותי הרווחה והצוות הטיפולי - יסתכלו בדאגה כאשר הילד ירגיש מזוהה יותר מידי עם משפחתו האומנת.

הוא הגיע אלינו בגיל שלוש, ילד שמכונס בעצמו. תחושת הבלבול והפחד היו בכל תגובה ומבט שלו. פער קוגניטיבי ושפתי עצום.

האבחון הפיסיכודיאגנוסטי הראה דפוסי התקשרות בעייתיים ופוטנציאל שיקומי נמוך.

בעבודה מאתגרת עם המון מחשבה ועם לא מעט התנגדות והערמת קשיים ומכשולים על ידי שירותי האומנה והרווחה.

הצלחנו לקדם אותו לכיוונים טובים, להיות מודע לרגשותיו, להרגיש תחושת שייכות לצמצם פערים קוגנטיבים ושפתיים. ללמוד לקחת אחריות ולעשות בחירות מקדמות.

אך המסע הזה לא פשוט. מסע שבתוכו יש הרבה אי יציבות שינויים לא צפויים שאין לנו יכולת לשלוט בהם. התנהלות מול מערכת שמתקשה לראות בנו משפחה ומתנהלת מולנו כאל מדריכים בפנימיה.

הנחתות והחלטות שמתקבלות ללא התחשבות בהשפעה שלהם על התא המשפחתי שלנו.

רגעים של בדידות עצומה והבנה כואבת - שבתחילת הדרך מספקים לנו אידיליה, מספרים על השליחות הגדולה, מספרים שהמערכת שולחת אותנו למסע אך היא איתנו לאורך כל המסע ואז ברגע אחד - אנחנו מבינים שבמסע הזה אנו לגמרי לבד.

ובדרך אנחנו גם מבינים שלילד הזה אין אף אחד מלבדנו שבאמת רואה אותו ונלחם עבורו.

ובנעימה אופטימית: אנחנו כאן עבורו, על אף מורכבות הדברים, על אף הבדידות, על אף הפחד. בכל יום מקנים לו עוד הרגלים עוד ערכים עוד שייכות עוד אהבה עוד הרחבת הדעת.

כל שנה נותנת לו עוד חוזק.

ותפילה בלבנו : ששירותי האומנה והרווחה יפנימו שהגיע הזמן לשינוי. שלמען הילדים האלו שלא שפר מזלם להיוולד להורים נורמטיביים הם קיימים - לתת להם תקווה. בהעדר זמן מוקצב לשיקום המשפחה הביולוגית ובהמשכיות נצחית למושג אומנה - הם שוללים מהילדים האלו "בית קבוע" שייתן להם ביטחון ויציבות. שבהעדר ותכנית טיפולית שכוללת בתוכה מטרות להשגה מוקצבות בזמן - הילדים האלו נידונים ליפול בין הכיסאות ולא לקבל את המעטפת שתקדם אותם.

 

חוויות אומנה נוספות - מוזמניםלקרוא בקישור - כאן - https://bit.ly/2ScDAxk

 
 

תמונת אילוסטרציה - הפרטים והשמות שונו בכדי לשמור על אנונימיות

 

bottom of page